Dalgalanmalardan Sonra SEO Mantığı Değişti

Google’da son zamanlarda aşırı dalgalanmalar yaşanmasının ardından  yeni güncellemeler dikkat çekmeye başladı.

Google, Bing ile ortaklaşa olarak Sitemap protokolünü güncelledi! Artık daha büyük sitemap dosyaları oluşturmak mümkün. Önceden 10MB olan limit artık 50MB şeklinde güncellendi. Bir sitemap dosyası içerisinde bulunabilecek max URL sayısı 50.000 olarak değişmeden devam ediyor.

Google Search Console üzerinden “içerik anahtar kelimeler” bölümünü kaldırdığını açıkladı. Google bot’nun sayfaları tararken bulduğu kelimelerin gösterildiği bir araç olarak görev yapıyordu. Sitenizde en çok kullanılan anahtar kelimeleri görebildiğiniz, herhangi bir saldırı durumunda sitenize gizlenen kelimeleri gördüğünüz bir araç olarak kullanılıyordu.

Google Webmasters tools’da anahtar kelimeler bölümünü gören kullanıcıların kafası karıştığı için bu bölümün kaldırılmasına karar verildi. Web sitenizdeki herhangi bir sayfayı “Google gibi getir” seçeneği ile kontrol edip, botların sayfanızı nasıl çektiğini görebiliyorsunuz. Ayrıca siteniz herhangi bir saldırı aldığında bunu çeşitli yöntemlerle size bildiriyor veya otomatik engellemelerle saldırılardan kurtulmanızı, sitenize etki etmemesini sağlıyor.

Sitelerinizde bulunan mevcut sayfalarınızda kullandığınız kelimeler ve anahtar kelimeler sayfaların ne hakkında olduğunu anlatmak için botlar ve ziyaretçiler için hala önemli.Bu sebepten ötürü içerikleri anlatan anahtar kelimeleri kalite yönergelerine uygun bir biçimde kullanmaya devam edebilirsiniz.

Değişen mantığa göre yorum backlinki olan tüm siteler birden düşüşe geçti. Bu düşüş azami derecede hissedilebiliyor.

Bu yazımda şöyle birşey düşündüm. Yorum olarak dilediğiniz gibi soru iletebilirsiniz. Bu konuda herkes özel mesaj ile sorular soruyor, iş yoğunluğu nedeniyle çoğunluğuna yetişemiyoruz. Sizde sorularınız var ise bu yazı altından yorum olarak iletebilir ve aklınızdaki karanlık noktalara çözüm bulabilirsiniz.

  1. belki soru konunuza uygun olmayabilir ama sormak istedigim bir soruma var seo uyumlu htaccess nasil oluşturukur ?

    • Htaccess oluşturmak için sadece 1 standart ele alınmaz. Seo uyumu dediğimiz mantık aslında kullanıcı deneyiminden oluşan bir mantığa dönüştü artık. Uzun gereksiz url yapılandırmaları hatalı sayfalar, önbellek, güvenlik mantığı gibi bir çok etkenden oluşuyor htaccess yapılandırması. Örnek verecek olursam aşağıdaki şablona uygun bir htaccess arama motorları tarafından sevilebilir bir örnektir.

      – Hatalı sayfaların yönlendirilmesi
      – SSL kullanımına bağlı yönlendirmeler
      -Tarayıcı tabanlı ön bellekleme
      – Sıkıştırma kuralları
      – Zararlı botların engellenmesi
      -Sorgu yerine daha anlaşılabilir link yapılandırması
      Gibi etkenleri mutlaka htaccess dosyanızda göz önünde bulundurmanız gerekir.

    • Artık arama motorları yapay mantığı sonlandırıyor. Backlinkler falan tamamen değer kaybediyor. Özellikle yorum backlinkleri sitelere aşırı zarar veriyor. Doğal tanıtım yazıları ( özgün ve kullanıcılara kendini okutabilen yazılar) artık fayda gösterecek. Footer – header gibi noktalardan alınan linklerde siteleri 1 puan geriye götürüyor. Bu yüzden alt sayfalar için yapılan tanıtım yazıları , alakalı sektörlere göre yapılan tanıtım yazıları ön plana çıkıyor. Tabiki özgün ve doğal kaliteli içerik vurgusuda bu bağlamda iç seo tarafında önemli.

    • Kullanıcı deneyimini hesaplayarak farklı teknikler geliştirilebilir. Bir kelimede yükselmek istiyorsanız insanların dikkatini o içerik üzerinden çekmeli ve etkileşimleri artırmalısınız. Tabi bu bloglar için geçerli. Kendi sektörünüzden yada kategorinizden tanıtım yazıları almaya çalışmalı ama alırkende bu tanıtım yazılarında aldığınız sitenin kalitesine dikkat etmelisiniz. Yani 3-5 kuruş için spam yapan sitelerden aldığınız 10 tanıtım yazısı , doğal , özgün ve ux konusunda yüksek başarısı bulunan sitelerden aldığınız bir yazıya bile karşılık olarak gelmiyor. Hatta spam olarak yapılan mantık sizi geriye itip manuel cezalar almanıza neden olabiliyor. Gerçek zamanlı doğal çalışmalara dikkat vermek gerekiyor. Google’ın yapmak istediği şey yapay şöhreti bitirip doğal kaliteyi öne çıkarmak ve reklam konusunda satışlarını artırmak. Bu yüzden seo eskisinden daha zor bir duruma geldi. Bir önceki yorumlarımda da bahsettiğim gibi.

    • Backlink zararlı. Tanıtım yazıları faydalı. Bu yüzden backlink almak yerine sektörünüz ile ilgili sitelerden tanıtım yazıları almanız daha faydalı olur. Yorum backlink aşırı derecede zararlı duruma geldi. Hatta bu yüzden çoğu site düşüş yaşıyor şuan. Bloglarda yorum değeri arttı. Yani birisi size yorum yaptığında arama motorları buna dikkat ediyor. İçeriğin etkileşimi içeriğin değerini artırıyor.

  2. Kani hocam benimde bir sorum olacak
    Benim instagram takipçi kasma sitem var. Bu siteye içerik girmiyorum ne yapmamı önerirsiniz ? Backlink ve hit kasmayı düşünüyordum

    • Bu tür siteler için yapabileceğiniz tek şey sektörünüz ile ilgili kaliteli sitelerden tanıtım yazıları ile desteklemektir. Hit kasmak derken organik ve doğal hit olmak zorundadır. Yani yapay hit olmaz.

      • Yapay hit düşünüyodum Türkiye den . Anahtar kelime üzerine göndermeyi düşünüyodum bunun faydasını eskiden görmüştüm .

        • Yapacağınız bu işlem sadece sizi düşürür.Manuel cezalar almanıza neden olur.

  3. sapm yaparak yükselenler varmış . onlar nası yapıyor ? spam ne oluyor yanı tam olarak ? açıklayabilir misiniz ?

    • Spam yaparak yükselebilirler. Kısa süre içersinde Google cezası almak kaidesiyle birlikte mümkün bir şey bu. Ama dediğim gibi bu etik olmayan kısma girer. ve en fazla 24 ila 48 saat sürüyor.

  4. Seo mantığı hep aynı. Sitesini kurallara göre paylaşıp doğal backlink alanlar, sosyal medyada paylaşım yapanların sırasında bir oynama olmadı.

    • İç Seo : Site içi materyaller ile sağlanan arama motoru optimizasyonudur. Kalıcı link bağlantıları , kullanıcı deneyimi, özgünlük , tasarım, düzen ve birçok konuda uyum testleri ile yapılır.

      Dış Seo ; Sektörünüz ile ilgili diğer sitelerden aldığınız tanıtım yazıları, backlinkler, reklamlar gibi etkenleri kapsar.

  5. Kani hocam adwords’un siteye çok faydası oluyor mu siteme baclink yada tanıtım yazısı hiç almadım tavsiyeniz nedir ?

    • Adwords Google arama bazlı anahtar kelimelere dayalı reklam türüdür. Etkisi tabiki olacaktır.Ama maliyeti nedeniyle fazla kullanılmayan bir tür reklam çeşididir. Kelime yoğunluğu tıklanma hacmi gibi etkenler ile doğru orantılı olarak yükselmektedir maliyeti. Backlink artık biraz tarihe karıştı o yüzden tanıtım yazılarını tavsiye ederim. Tanıtım yazısı alırken en çok dikkat etmeniz gereken şey karşı sitenin kalitesi ve sektörünüz ile ilgisidir.

  6. Kani Bey Peki Vikipedia Gibi Sotelerde Tanitim Yazisi Ne kadar Etkili Olur Ve Googlede Keywordsleri ekleme Nasil Olucaktir metalarini Yazdim keywordslerini Yazdim Bunlari Google Nasil Tanita Bilirim

      • Sürekli ping atmak botların sürekli aynı içeriği tarayıp durmasına neden olacağı için pek bir yararı olmaz. Sadece yeni içeriğiniz olduğunda pingleyin.

    • Artık arama motorları genel olarak tanıtımların sektörel alakasına ve bağlantı şekline bakıyor. Tamamen kullanıcı odaklı bir makale hazırlamanız ve sektörünüz ile ilgili sitelerden tanıtım yazıları almanız sizin yararınıza olur. Webmastertools eklentisi mevcut google’ın oraya kayıt yaptırıp site map göndererek sitenizi tanımasını sağlayabilirsiniz.

Yorum Yapmak İstermisin?